Proximus is in ons land het grootste mobiele telecommunicatiebedrijf (voor Orange en Telenet) en zou derhalve een goede en vlotte klantendienst moeten hebben. We gingen na op welke manieren Proximus kan gecontacteerd worden en hebben ze hieronder opgesomd.
1. Via telefoon
BEL 0800 22 800 (in België)
BEL +32 475 15 60 00 (vanuit het buitenland)
Bovenstaand telefoonnummer is afhankelijk van het soort vraag/probleem dat je hebt:
TECHNISCH PROBLEEM
= Maandag tot vrijdag: 8u00 – 22u00
= Zaterdag, zondag & feestdagen: 9u00 – 22u00
FACTUUR
= Maandag tot vrijdag: 8u00 – 20u00
= Zaterdag: 9u00 – 17u30
= Gesloten op zon- en feestdagen
COMMERCIËLE DIENST
= Maandag tot vrijdag: 8u00 – 20u00
= Zaterdag: Van 9u00 – 17u30
= Gesloten op zon- en feestdagen
2. Via mail
Via mail kan je de klantenservice van Proximus niet bereiken. Ze geven op hun website zelf aan dat de wachttijd hiervan kan oplopen. Ze raden daarom aan om contact op te nemen via de chat of Facebook (zier hieronder).
3. Via Facebook
Je kan dus heel makkelijk en snel je vraag stellen via Facebook en hun Messenger functie. Ga hiervoor naar de pagina van Proximus: facebook.com/proximus.
4. Via de (video)chat
Chatten kan je doen via de chatfunctie op de website. Opgelet, het gaat hier om een virtuele assistent en dus geen “echte” medewerken. Je praat dus gewoon met de FAQ van Proximus…
Naast de klassieke chat is er ook nog de mogelijkheid om een afspraak te maken voor een videochat. Dit kan volgens ons zeer interessant zijn (hetzij voor Proximus aanbod beter te leren kennen hetzij voor een duidelijk antwoord te krijgen op je vraag over je factuur). Een afspraak tot videochat kan je snel inplannen via de website (onder contact). Dergelijk gesprek duurt 20 minuten.
5. Via een Proximus shop
In bijna elke (grotere) gemeente vind je een Proximus shop terug. Check de website voor de dichtstbijzijnde winkel waar je langs kan gaan voor je (technische) vragen of om een bepaalde Proximus dienst te bestellen.